27 maj -10

Datum: 2010-05-27 | Tid: 08:39:30
Kl elva hämtar Martin mig och åker till veterinär. Bamse har en liten knöl på ljumske. Förra veckan upptäckte jag den och den var väldigt liten. Så jag tänkte avvakta och se.. Igår kollade jag igen och den har vuxit. Den är lika stor som en nagel om inte större.. Låter liten men jag blir orolig då den har blivit större..

Självklart började jag inbilla mig saker.. Tumör, bla bla.. Har kollat lite runt och det verkar vara en fett knöl.

Vi får se vad veterinär säger. Ska även kolla hans öron. Som ni flesta vet så har han ofta problem med öronoinfektion när det är väldigt varmt ute, dvs på sommar.. Är ganska less på det.. Undrar om det inte finns något annat att göra så att man kan förhindra att han får öron infektion så ofta.. Vi tvättar hans öron noga så något annat.. Tips??

Jag återkommer sen och berättar vad det är för knöl..



Håll tummarna för oss att det inte är något farligt..

Kommentarer
» Filippa & Ester

Ojsan, vi håller tummarna!

Du, när ni en dag bestämmer om ni ska köpa en boxer - så kontakta mig först, för jag kan tipsa er om bra kennel samt vad för typ ni söker efter (tex. kön, färg (gul/tigrerad och med/utan tecken), ungefär hur ni vill att hunden ska se ut. Alla kennlar har olika typ av boxer som de avlar på.) För övrigt så tog det ca ett år för mig att hitta Ester och hennes bästis Alfons, som ägs av våra vänner här i närheten. Ester&Alfons är "allroundboxrar", dvs. fin utseende, bra mentalitet samt bra stamtavla (inavelsgraden är 0,0%). Som sagt, kontakta mig först! :) Det finns tyvärr några oseriösa kennlar och jag vill ju att ni ska ha en toppenbra boxer som ni trivs utmärkt med, och som passar er bra.

Datum: 2010-05-27 | Tid: 11:18:19     Url: http://estertheboxer.cybersite.se
» Rebecka

Det går säkert bra hos veterinären... :)

Men vi håller tummarna :thumbup:

Datum: 2010-05-27 | Tid: 11:30:00     Url: http://beems.blogg.se/
» Anonym

Astor hade problem med öron, enda vi kunde göra är att tvätta, fanns inget annat sa veterinär, :(

sms mig direkt om bamse knöl



krampuss syrran s..

Datum: 2010-05-27 | Tid: 11:55:38
» Cissi

håller tummarna för att det gick bra! visst var det en fettknöl? :)

vad tråkigt med hans öron, vad jobbigt för både honom och er. :(

Datum: 2010-05-28 | Tid: 07:02:33     Url: http://ceciliakaye.blogg.se/
» Ebba & Molly

Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt!1 :-s

Datum: 2010-05-28 | Tid: 20:59:28     Url: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P




Trackback
RSS 2.0