27 maj -10

Datum: 2010-05-27 | Tid: 12:04:06
Nu är vi hemma igen..

Vi åkte dit och veterinären kollade knölen. Det är inte fettknöl sa de. Det är antagligen godartad eller elakartad tumör. Det enda jag lyssnade på var "tumör".. De tog prov och undersökte det. Vi väntade i cs 15 min. En evighet kändes det som..

Sen kom veterinären in och pratade om hans öron.. Jag brydde mig inte, ville bara veta svaret.. Sen sa hon "Bamse har tumör, det är helt godartad".. Jag kände en lättnad men ändå inte, vad skulle hända nu? Hon sa att vi ska låta det vara för att det brukar försvinna av sig själv inom 1-2 månader. Men om det inte försvinner så måste vi åka tillbaka dit och eventuellt göra en operation. Det är helt godartad.. Men självklart finns det i bakhuvudet att det kanske kommer en elakartad sen.. Tack och lov att den är godartad!!

Här är länken om den tumören som han har. Histiocytom

Vi fick ett recept på någon öronrengöring som kan dämpa irritation i hans öron. Vi ska droppa en gång i veckan. Förhoppningsvis får han inte infektion under sommar.. Martin hämtar ut den när han har slutat jobba..

Nu vet jag i alla fall vad det är för knöl..

Någon som vet om den? Eller er hund kanske har/hade den? Vore då tacksam om ni berättar om det..

Kommentarer
» Sia

;-(;-(;-(;-(;-(;-( Hoppas det inte ska behöva bli operation utan den försvinner själv :(

tröstkrama massor till er o pussa fina Bamse från mig



Tänker på er.

:love:

Datum: 2010-05-27 | Tid: 12:07:12
» Rebecka

:-( usch va tråkigt.. men samtidigt skönt att den är helt godartad.. hoppas den försvinner och inte kommer tillbaka :)

Datum: 2010-05-27 | Tid: 12:09:18     Url: http://beems.blogg.se/
» callo,Baloo & Simba

;-(;-(;-( hoppas att det försvinner.. får inte hända med bamse nu.. orkar inte.. vi får hålla tummarna att det försvinner själv..men tack och lov att det är godartad... mamma

Datum: 2010-05-27 | Tid: 12:19:36     Url: http://mulligacallo.blogg.se/
» Elenor & Alfred

Jag hoppas att de ska försvinner snart!:-s

Datum: 2010-05-27 | Tid: 13:51:15     Url: http://ellyellis.blogg.se/
» Filippa & Ester

Ojsan, men det var ju bra att det var en godartad tumör.

Ang. boxerkennel i Örebro - vad heter kenneln?

Javisst, vi vill också så gärna träffa er + Bamse, så hör av er när ni kommer till Sthlm nästa gång - eller kanske vi till Örebro. Jag kommer till Risbergskas utsläpp nästa fredag, och då kanske även Ester följer med.

(Ps: länkade till er blogg i Esters hemsida. Är det OK?)

Datum: 2010-05-27 | Tid: 19:22:53     Url: http://estertheboxer.cybersite.se
» Cissi

oj, läste bara ena inlägget först.. usch vad jobbigt, men skönt att den var godartad iaf.

Datum: 2010-05-28 | Tid: 07:04:20     Url: http://ceciliakaye.blogg.se/
» Becca

Vad tråkigt!!! Hoppas verkligen att de är en godartat och att det löser sig!!!:-s

Kramar och pussar till Bamse från oss!

Datum: 2010-05-29 | Tid: 14:43:22     Url: http://sweetolga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P




Trackback
RSS 2.0