4 mars -10

Datum: 2010-03-04 | Tid: 11:02:02
Förra veckan åkte vi ner till Malmö och stannade där en vecka. Det var väldigt skönt att komma bort från Örebro. Det behövs ibland. 23 feb föddes Felix, systersonen. Tyvärr så var vi i Malmö då :( men Becky skickade mms/filmer varje dag så jag kunde se honom :)

Förra tisdagen var vi hos veterinär eftersom vi misstänkte att Bamse hade ögoninfektion och eventuellt öroninfektion. Ögoninfektion visade sig vara rätt men öroninfektion var inte rätt. Det var något smuts som hade fastnat i hans öron. Så vi fick droppar som vi skulle droppa i varann dag i några veckor. Hjälper det inte så måste vi åka till veterinär här i Örebro och då ska Bamse få lugnande medel, sen spolar veterinär hans öron.
Men redan nu ser det mycket bättre. Även ögoninfektionen verkar vara borta nu :)

Här kommer bilder..

I inhägnaden nära Martins föräldrar.






Wiggo, 8 månader var underbart söt! Han är Martins systerson. Även vår gudson :)


Eftersom vi visste att Bamse kunde vara klumpig och han tror att han är en liten knähund, ville vi vara försiktiga och ha halsband på honom första dagen. Men vi hade tydligen fel för Bamse var väldigt lugn och brydde sig inte. Egentligen blev vi inte förvånade då han är van med barn. Min syster har ju tre småbarn men ändå. :) Väldigt fint att se.


I fredags åkte vi till Storegård hundpark. Men tyvärr så var det alldeles för mycket snö där. Man kunde nästan inte använda grejer som fanns där. Eller ens gå. Väldigt jobbigt! Men vi kommer absolut åka dit varje gång vi är i Malmö! :) kan rekommendera hundparken! Dock inte när det finns snö :D


Ja det blir så att han tar hela soffan :D


Tycker om bilden. Bamse & Martins pappa. Det märks att han tycker mycket om Bamse.. :)




I lördags var vi på Räckan med Martins kusin & hennes hundar. Räckan är ett ställe där hundar kan träffas och leka..








Ni som bor i Malmö, jag rekommenderar er att åka till räckan och storegård hundpark!

Igår var det hundsim som gällde. Igår simmade han ungefär 10 min. Förra gången var det 5 min. Det var underbart att se. De tyckte att Bamse var väldigt duktig och söt.. :) Bamse var väldigt glad när vi kom dit. Han visste vad som skulle hända.



När Bamse ska komma in i bassängen, lyfter de honom. Men när han ska upp, går han upp själv.







Ja det får räcka.. :) vi ska dit igen den 19 mars kl 11.00.. Ser redan framemot det! :)

Vi pratade även med Lena om Bamses fysträning. Jag berättade att jag är väldigt feg när det gäller fysträning. Ibland oroar jag mig för att han får för lite fysträning eller för mycket. Så Lena föreslog att vi kunde skriva vad vi gör med Bamse från och med idag i en vecka sen mailar vi henne. Så kollar hon och ger tips och så. Ett program om man kan säga så.. :) Så det blir spännande!

Här är Felix, världens underbaraste! <3

Kommentarer
» Martin

Malmö äger helt enkelt. Som jag sa, flytta dit? ;)

Wiggo är en av de saker som gör man vill flytta hem igen, synd du inte vill =(

Får väl se när jag kan komma hem igen flera dagar i sträck. 2-3 dagar är för litet...

Datum: 2010-03-04 | Tid: 11:12:25
» jessie

Jaa precis, det får jag göra :) kommer ni då? ;D

Förresten, fin Bamse är o grattis till Felix! :)

Datum: 2010-03-04 | Tid: 12:21:53     Url: http://jasc.blogg.se/
» Elenor & Alfred

Härligt bilder! :D

Datum: 2010-03-04 | Tid: 12:22:27     Url: http://ellyellis.blogg.se/
» Ira & Mio

Grattis till du blivit moster igen förresten och jaa synd för mkt snö där i Storegården, men som jag sa förut verkade dt en helt suverän ställe när du skrev om den + länkade dit... men vår/sommar/höst är nog bästa tidpunkt då.

Duktig Bamse är med simträningen, kul han ivrig och vet vad som sker när komma dit.

Ja jag vet mer efter den här handlingkursen om vi ska tävla eller ej, instruktörerna tycker det men jag vill gå igenom kursen först och sem i kombination med hinder också och se om mio förstår/om jag kommer ihåg allt :-) ser så jävla lätt ut men är inte det! lättare vara publik haha.



Så jag får återkomma i den frågan!



Ha en bra dag!

Datum: 2010-03-04 | Tid: 12:33:23     Url: http://luckyprince.blogg.se/
» Patricia & Elwiz

Ja det hade ju varit jätte roligt! Bara Jimmy får semester så :D! Jag har alltid velat gå på small to big's hundcafé haha :D!



Vilka fina bilder och filmer! Bamse såg ju riktigt ut att njuta när han blir avtorkad med handduken, som massage ju :D.

Datum: 2010-03-04 | Tid: 12:49:26     Url: http://elwizdagbok.blogg.se/
» Ira & Mio

hehe... precis... framförbyte i fart är svårt komma ihåg jag vill gärna ge honom godis med fel hand och det är ajabaja förbjudet! rätt hand åt rätt håll.. fyfan svårt... och på teorin i tisdags så pratade hon mkt om fällor på banor och då kändes det ÄNNU SVÅRARE!!!! därför vill jag gå klar kursen först innan jag ens kan fundera på om vi ska tävla seriöst eller bara fortsätta leka för att det är roligt utan regler! :)

Datum: 2010-03-04 | Tid: 12:49:56     Url: http://luckyprince.blogg.se/
» jessie

absolut, jag bjuder er! ;D ska bara se till så jag har fått iordning lägenheten först haha :D

Datum: 2010-03-04 | Tid: 15:24:45     Url: http://jasc.blogg.se/
» Rebecka

Söt Wiggo är :)

Mysiga bilder på Bamse i snön och på badet :):)

Jaa min söta söta Felix...



Datum: 2010-03-04 | Tid: 15:35:54     Url: http://beems.blogg.se/
» Anonym

underbara bilder på er hund

www.enlitentax.blogg.se

Datum: 2010-03-04 | Tid: 16:52:44
» Linda & Azi

Å underbara bilder! :D Filmerna seg här, ska se senare! :)

Datum: 2010-03-04 | Tid: 17:58:37     Url: http://astirazalea.blogg.se/
» Ira & Mio

Jajamensan, kul se efteråt för mig oxå, klippte bort mkt dock, tänkte bespara er en massa och långa klipp/dötid etc..

Datum: 2010-03-04 | Tid: 21:44:55
» Anki

Så mysiga och fina bilder ni har tagit!!!! Man ser hur Bamse riktigt myser:)

Vad jag vet, så är det bara Spikes ena syster som fått det. Vi känner inte till andra. Vet att en annan syster "Hera" går i avel:( Om Spikes syster har så ska hela syskonkullens sättas på avelsförbud. Ska prata med SKK sen när alla prover är klara. Vet att ägaren till Spikes syster har gjort det också.

Datum: 2010-03-05 | Tid: 13:16:43     Url: http://www.staffisspike.dinstudio.se
» Lina

Så fina bilder! Det var så roligt att Wiggo och Bamse fungerade så bra ihop! Hoppas vi ses snart igen. Längtar redan efter er. kram

Datum: 2010-03-05 | Tid: 14:03:03
» Elisabeth

Oj vad många härliga bilder. Wiggo?? är det inte Linas påg? som sagt underbara härliga många bilder. Ha en bra dag och helg!!! Solen skiner så härligt här nu.

Datum: 2010-03-05 | Tid: 15:41:59     Url: http://samojedatlas.blogg.se/
» Patricia & Elwiz

jaa superkul :D!

Datum: 2010-03-05 | Tid: 18:20:50     Url: http://elwizdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P




Trackback
RSS 2.0