10 feb -10

Datum: 2010-02-10 | Tid: 20:01:09
Dagen har varit händelsrik :)

Kl 14.00 var det dags för hundsim. Vi åkte till Örebro hundrehab. Lena som jobbar där är otroligt trevlig och det var inte alls svårt att läsa på hennes läppar. Martin behövde inte tolka något alls nästan. Några gånger frågade jag honom vad hon sa men annars läste jag på hennes läppar. Dessutom kunde hon nästan teckenspråk fast på ett annat sätt. Kan inte förklara här :) Vi pratade lite och sen var det dags för sim.

Lena, som ansvarar allt, fixade flytväst på honom och bomull i öron för att det inte ska komma in vatten i öronen. Sen lyftes Bamse in i bassängen. Han började simma och i början såg han lite fundersam ut men sen gick det över och han simmade i 5 minuter. Han blev helt slut efteråt. Så slut att tvungan hängde ut :D

Sen duschade och stretchade Lena honom. Hon tyckte att Bamse var väldigt duktig. Det tycker vi också! Sen pratade vi igen medan Bamse låg och vilade. Vi diskuterade lite om hur ofta vi ska komma dit och så. Vi ska dit igen v.9 då vi inte kan v.7 och v.8.

Det blev inte många bilder då Lena sa att om Bamse får panik får man INTE fota för då kan det bli värre. Och jag visste inte hur Bamse skulle reagera så jag ville för sökerhetsskull bara ta några. Nu vet jag att han inte blir rädd så nästa gång blir massa bilder och även filmer :)

Här gången simmade han bara runt för att det var första gången för honom. Man måste alltså börja försiktigt och öka gradvis :) sen kommer han simma i motströms. Och hur länge beror på.

Bilderna blev lite suddiga då jag var okoncentrerad på att fota. Ville bara titta på honom.. :)

Här kommer bilder

Innan vi gick in :)







Lena och en annan kvinna som jobbar där. Lena är hon som ni kan se :)



Här tas flytvästen bort. Lena ska duscha och stretcha honom


Nu är han ren.. :) Tog inga bilder när Lena strechade då jag ville titta på hur hon gjorde.


Hemma hos mamma. Han var riktigt trött och sov med Kiara :)

Lena är absolut någon jag kan rekommendera. Hon kan sin sak och är otroligt trevlig!

Senare på kvällen träffade vi en kvinna med en staffe tik på 6 månader som Martin ska passa imorgon medan jag jobbar natt. Eftersom vi aldrig hade träffat henne eller hunden ville vi träffas först och se hur det går. Alva (staffen) är riktigt söt! :)

Två bilder..




Elenor, Benji & Alfred kom även dit :)

Det blev inga filmer idag men nästa gång! :) Och "spela död"-filmen kommer imorgon istället. Bamse är helt död nu, så..

Kommentarer
» Elenor & Alfred

Härliga bilder och tack för länk! jag ska kolla på hemsida ;) inte bild på Alfred? :( hehe

Datum: 2010-02-10 | Tid: 20:30:21     Url: http://ellyellis.blogg.se/
» Anonym

:)

Alva ligger helt död här oxå, jobbigt att träffa 2 stora killar! :P

Vi ses imorgon!

Så glad att ni kan ha mitt lilla monster imorgon, tack! Tack till Elenor oxå, som förmedlade kontakt!

/Theres med Alva

Datum: 2010-02-10 | Tid: 20:39:51
» Ira & Mio

Roligt med hundsim o att det gick så bra för honom idag, kan förstå han var helt slut.. ett nytt sorts aktivitet.. då blir man död efteråt, han kommer nog sova gott ikväll :)

Datum: 2010-02-10 | Tid: 20:49:09     Url: http://luckyprince.blogg.se/
» Martin

Har sagt det flera gånger men damn vad snygg Bamse är =) Vår fina hund.. Ska bli kul att passa alva. En sak förstår jag inte. Varför ska jag kommentera din blogg när du hänger framför datan och kollar vad jag skriver???? ;)

Datum: 2010-02-10 | Tid: 20:51:58     Url: http://tramsebamse.blogg.se/
» Patricia & Elwiz

vilka fina bilder :)!



Japp det blir första gången :D spännande!

Datum: 2010-02-10 | Tid: 20:52:49     Url: http://elwizdagbok.blogg.se/
» Linda & Azi

Helt underbar! Söt söt söt Bamse tunga ut! :)



Alva är hur snygg tjej! Lycko Martin! Men skoj med en till hundkompis framöver kanske!

Datum: 2010-02-10 | Tid: 21:01:29     Url: http://astirazalea.blogg.se/
» Patricia & Elwiz

elwiz ääälskar människor så han kommer pussa sönder honom :D!

Datum: 2010-02-10 | Tid: 22:48:40     Url: http://elwizdagbok.blogg.se/
» Anki

Vilka härliga bilder!!!

Jag instämmer med dig ang blandrasavel, men ibland funderar man. Om vi köper amstaff tex senare framöver, så ska vi kolla först kennlar kanske men det gör vi nu med, men dom flesta avlar med dåliga höfter & armbågar eller så röntgar dom inte, varför? Sen ataxi...dom ska vara fria. Svårt. Hittar man ingen lämplig så blir det blandis, absolut. Så Bamse är blandis?? Sötnöten, så fiiin! Går han ihop med både hanar o tikar? Spike är kastrerad men Inga ska snart börja sitt första löp tror jag..spännande..huvvaaaa! Kram till er!

Datum: 2010-02-11 | Tid: 09:27:14     Url: http://www.staffisspike.dinstudio.se
» Anki

Ja, spike går ihop med alla hundar, han är jättesnäll, men väldigt lekfull och ger sig aldrig.

Inga har hittills inte brytt sig i andra, men nu är hon ju större så skulle vara kul o se henne hur hon betér sig!

Datum: 2010-02-11 | Tid: 10:49:11     Url: http://www.staffisspike.dinstudio.se
» Molly

Fina bilder!! Hoppas att det är okej om jag frågar om du är döv? Hur funkar det med hund och så?



Molly och Ebba

Datum: 2010-02-11 | Tid: 19:38:26     Url: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
» Johanna

Hejsan! Kul med en uppdatering! :) Jag har precis köpt en amstaff/rottweiler och googlade mig fram till din blogg för någon vecka sedan. Sedan dess är jag inne och kikar varje dag! Bamse är verkligen jättefin!

Tänkte bara lämna ett litet spår och hoppas på mer mer mer uppdateringar och massor med bilder! :D MVH/ Johanna

Datum: 2010-02-11 | Tid: 21:34:26
» Syrran S

Vackra bilder, vad kostar hundbad? o vad är det bra till? kanske nåt för Astor?

Datum: 2010-02-11 | Tid: 21:39:13
» Patricia & Elwiz

Han tackar :D:D!

Datum: 2010-02-11 | Tid: 21:44:10     Url: http://elwizdagbok.blogg.se/
» Marina

Härlig dag! Sköna bilder på alla hundar!

ha en bra kväll.

Datum: 2010-02-11 | Tid: 21:59:32     Url: http://gallerigavelin.blogg.se/
» Ebba

Tänkte mest om det var något i livet som hundägare som är svårare som döv?

Tack för att jag får fråga :)

Datum: 2010-02-12 | Tid: 06:22:24
» Anki

Ja, jag hoppas oxå Spike inte har, men när en hund har furunkel ska man alltid vara vaksam över demodex. Inga blir nu den 24/2 8 månader, hon är så gosig o mammig hehehe!!!

Datum: 2010-02-12 | Tid: 08:25:11     Url: http://www.staffisspike.dinstudio.se
» Cissi

gud vad fin första bilden var! gullegris. :)



vad bra att han gillade att simma. :D jag får skärpa till mig och ta med kameran när Skillz simmar, skulle ha gjort det för längesen.

Datum: 2010-02-12 | Tid: 08:54:10     Url: http://ceciliakaye.blogg.se/
» Ann-Christine

Tiden med hundar går alldeles för fort, spike blir 3 år, herregud känns som han nyss kom till oss! Men åren så kommer sjukdomar inbillar jag mig, det är min skräck! Rasen har ju fått mer och mer sjukdomar på sig, tyvärr. Ingas första löp väntar vi på med spänning, för att se hur hon blir och reagerar. Men det är härligt! Idag skulle jag aldrig kunna tänka mig ett liv utan hund...

Datum: 2010-02-12 | Tid: 17:42:38     Url: http://www.staffisspike.dinstudio.se
» Lenita

känns som jag vart in här tidigare..? hmmm? sjukt fin hund har du, har jag sagt det förut är det väl ingen skada att höra det ign=)) och om inte, så har jag ändå sagt dt nu =))

Datum: 2010-02-13 | Tid: 10:09:28     Url: http://metrobloggen.se/prinsessanbananhammock
» Lisa

13 februari. GRATTIS GRATTIS på födelsedagen. Hoppas du får en bra dag. Roligt med hundsim och bra träning för leder och muskler. Ha det så bra och så ses vi snart. Kram till er alla 3 från oss i Oxie

Datum: 2010-02-13 | Tid: 12:06:18
» Lotta

hur mycket kostar det att låta hunden simma där? :) sugen på att ta med nala dit några gånger...

Datum: 2010-02-21 | Tid: 01:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P




Trackback
RSS 2.0