17 okt -09

Datum: 2009-10-17 | Tid: 14:27:57
Hittills har vi bara tagit det lugnt idag.. Det märks att Bamse uppskattar lite vila idag.. :) Ikväll blir det långpromenad eller lite lek i inhägnaden.. Det får vi se när kvällen närmar sig.. Och hur pigg Bamse är då.. :) Nu vill han bara sova.. Fast man måste gå ut med honom snart..

Efter ha läst Lindas blogg om att folk alltid ska gå fram till hunden och bara klappa utan att fråga ägaren först, känner jag absolut igen det.. Det tror jag att alla hundägare gör..
Förut när vi gick ut med Bamse, kom det alltid fram många barn och ville klappa Bamse.. Vi säger alltid nej då vi inte tycker att barn ska klappa hunden utan deras föräldrar i närheten.. Om det är deras föräldrar med, får de ibland klappa.. Jag vet att Bamse aldrig skulle göra någon illa.. Han älskar alla.. MEN om det skulle hända att Bamse biter dem, tror jag att föräldrarna tror på barnet.. Så om det skulle vara så att barnet kom fram till Bamse bakifrån och skrämma Bamse så att han bet barnet utan att mena något, tror jag inte att föräldrarna skulle ta hänsyn till det.. Så därför ska det alltid finnas en vuxen som ansvarar för barnet med..

En dag skällde Martin ut barnen som alltid kom fram.. Sen dess har de lämnat oss ifred.. Äntligen.. Det är sällan vi låter främlingar klappa Bamse.. Dels för att han ska lära sig att inte hälsa på vem som helst, dels för att han inte är någon klapp-leksak..

Många gånger har vi hört "jaså, är det för att han är aggressiv?".. Då känner vi att vi inte orkar förklara varför de inte får klappa Bamse.. Det har till och med hänt att när vi förklarade, himlade de med ögonen som om det bara var en ursäkt..

Snälla.. Fråga först innan ni klappar hunden...


Funderar på att fixa en halloween bild på Bamse ;) vi får se om det dyker en bild på skräck-bamse någon gång.. :)


Bilden togs förra året.. Lite demonaktigt ;)

Kommentarer
» Callo,Baloo & Simba

håller med om.. ingen får klappa mina hundar eller.. många frågar får jag klappa jag säger alltid nej.. vill ej skrämma och vill inte att dom ska bli rädda helst inte.. jag låter inte det.. men många gör det ändå.. men helst inte

Datum: 2009-10-17 | Tid: 15:10:49
» Elenor och Alfred

jag brukar göra precis du men tyvärr folk gör inte det. :S Men viktigt att man måste säga ifrån hela tiden..

Datum: 2009-10-17 | Tid: 16:29:07     Url: http://ellyellis.blogg.se/
» Linda & Azi

har tänkt göra på azi som jag gjorde i påsken :D

Datum: 2009-10-17 | Tid: 17:37:51     Url: http://astirazalea.blogg.se/
» Patricia & Duke

Håller helt med om att man skall fråga först! Man är ju nästan osynlig. Nu har det inte hänt på länge för oss som tur är men det kanske är för att det inte är så mycket folk här.

Dom vi känner får Duke hälsa på som han vill, sålänge dom ropar på honom men jag försöker lära honom att inte hälsa på allt och alla, vilket är lite svårt då han också älskar alla xD och liten som han är förstår han ju inte varför utan börjar "gråta" om han inte får hälsa. Så det är stenhård träning som gäller så fort vi passerar folk :P. O då hjälper det ju inte att folk sträcker sig efter honom o pratar till honom "heej ååh lilla valpen osigosi -mumlar på bebisspråk-" medan man själv står o försöker få honom att lugna ner sig xD

Datum: 2009-10-17 | Tid: 22:53:13     Url: http://dukesdagbok.blogg.se/
» jiin

fundera inte. fixa en bild :)

Datum: 2009-10-18 | Tid: 14:12:27
» Marina

God kväll! Jag har en utmaning till dig på min blogg om du har lust...?

Datum: 2009-10-18 | Tid: 19:06:50     Url: http://gallerigavelin.blogg.se/
» Rebecka

Hehe den bilden söt max :):)



Ja samma med oss, inga andra folk här på gården speciellt får klappa våra hundar..

Datum: 2009-10-18 | Tid: 20:09:02     Url: http://beems.blogg.se/
» Patricia & Duke

Tack så mycket, fast vi har ju husse att tacka för just dom bilderna ;)! Duke är lätt att ta kort på, han fastnar så bra :D!

Datum: 2009-10-18 | Tid: 23:07:28     Url: http://dukesdagbok.blogg.se/
» Elisabeth

Hej.. tack det hade vi verkligen! Och det ni skrev nu för den 17 oktober håller jag med fullständigt!!! Fråga först och sedan kan vi styra om vi vill säga ja eller nej till att klappa hunden. Mycket bra skrivet! Du en annan sak. Är det okej att vi får lägga till er länk på vår bloggsida? kram

Datum: 2009-10-19 | Tid: 07:41:05     Url: http://samojedatlas.blogg.se/
» Silje

Haha, han ser helt galen ut!!! Roligt!

Tack tack! Jag köpte klövarna av en kille i Skåne. Du kan få hans mailadress om du vill, han har säkert flera kvar :)

Datum: 2009-10-19 | Tid: 10:34:06     Url: http://lifeofcs.blogg.se/
» Silje

Haha, det såg jag inte för nu. Jaja. Det var en hund som dök upp bakom en sten bakom mig så jag var tvungen att hoppa in i "bilden" och trå på kopplet ;) En riktig stor hårig vovve var det! Jag skickar dig en mail :)

Datum: 2009-10-19 | Tid: 11:45:20     Url: http://lifeofcs.blogg.se/
» Patricia & Duke

har jag godis går det suuuper, annars.. nja xD! Allt annat är än så länge såå mycket mer intressant. Nu när löven blåser omkring på marken så finns jag knappt ^^,. Men vi tränar på varje promenad och oftast så har han ögonkontakt på vägen in igen då han liksom sprungit av sig det värsta :)!

Datum: 2009-10-19 | Tid: 11:48:31     Url: http://dukesdagbok.blogg.se/
» Tina & Miracle

Tänkte ni på Arkens Halloween tävling? :) Funderar på att delta nämligen. Haha.



Supersöta bilder på Bamse förresten!:)

Datum: 2009-10-20 | Tid: 20:53:50     Url: http://minmiracle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P




Trackback
RSS 2.0