22 aug -09

Datum: 2009-08-22 | Tid: 15:08:44
Blir tokig snart. Vi bestämde oss för att köpa klövjeväska nu. Och självklart tänkte vi att det inte borde bli svårt. Inte visste jag hur mycket fel vi har!

Vi letade och kollade runt i djuraffärer men ingen av dem hade. Imorse ringde Martin till den sista djuraffären och frågade om de hade "sierra dog supply" klövjeväska och de sa direkt "nej det har vi inte". Så vi suckade och tänkte att vi får beställa. Jag kollade runt på Internet riktigt lääänge idag. Hittade en som jag är väldigt intresserad av men vet inte om jag vågar beställa hem den då jag vet inte om den är bra.

"Quick Release Dog Backpacking"

Någon som vet något om den eller någon som har? Vore jätte snällt om ni kan berätta!

Men i alla fall.. Martin sa att vi kanske kunde åka till djuraffären ändå. Så vi åkte dit.. Gissa vad jag såg... Sierra dog supply! Irriterad blev jag. Men ja det fanns inte större än S så vi frågade om de kunde beställa hem. Men de försökte få oss att prova ett annat märke som är sämre. Jag sa rakt ut "Nej hur kan jag veta om den inte går sönder och att om den är bra?". Hon sa "Ja jag vet inte. Jo den andra är bättre".. idiot.. Hon vet och ändå föreslår hon det sämre?!.. Beställ hem sa vi.. Så hon beställde hem M och L. VI ska åka dit om två veckor och prova och se om vi är nöjda. Förhoppningsvis blir vi det!

Men jag föredrar nog den på bilden men skulle vilja veta om den verkligen är bra som det verkar.

Ikväll blir det lång promenad med Martin & Bamse :) Vart vet jag inte. Bara att gå.. :) Övningar också men vet inte vad för övningar än.. :) Och här gången tänker jag ta med kameran!!

Linda, du får påminna mig!! ;)

Kommentarer
» Linda & Azi

Lol Arkens Zoo, där är små skum ;) Men bra ni beställt hem. Jag skulle gilla om den, på bilden, ej var av två delar. Eller jag kan ha så fel när jag ser i IRL. Den kanske passar Bamse bättre då han är större hund och är stark ung då behöver mer lastning än vad Azi behöver. En ung amstaff har 8 kg i väskan, men Azi kan bara ha max 3 kg.



Ja, ska försöka påminna dej - eller så har du den första sidan i mobilen. Hihihi.

Datum: 2009-08-22 | Tid: 15:17:23     Url: http://astirazalea.blogg.se/
» Rebecka

Ni hittar säkert en som ni gillar och passar Bamse bra :):)

Skum tant på zoo affären :(

Datum: 2009-08-22 | Tid: 17:10:57     Url: http://beems.blogg.se/
» Silje

nej du, dom är inte så smarta alltid. Kommer med världens sämsta förslag bara för att dom vill att vi skall köpa något. Men bra att ni får beställt in! Jag skall kolla efter en klövjeväska på arken zoo i borås. Hoppas jag har tur då :)

Nej, jag fick Clifford när han var 9 månader. Dom förra ägarna lät honom göra allt! Hoppa på folk, stå med tassarna på bordet, you name it. Det var verklige hårdt att bryte beteendet i början, men det gick ju. Så det är ju bara fortsätta ;)

Nu lägger jag kameran i fickan så den följer med ut. Haha.

Datum: 2009-08-22 | Tid: 17:11:08     Url: http://life-of-cs.blogspot.com
» Chi

Hoppsan! Det var allt en bamsehund du har, jättefin ser han ut att vara. Jag blir också jätteirriterad när en expedit försöker lura på mej en sämre produkt för att slippa besväret med att beställa hem det man vill ha.

Datum: 2009-08-22 | Tid: 22:48:38     Url: http://www.metrobloggen.se/huahua
» Anneli

Vilken tjusig kille du har. Hoppas att du får tag i den klövjeväskan som du vill ha. Jag tycker de här väskorna är toppen.

Datum: 2009-08-23 | Tid: 21:08:07     Url: http://hundisthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P




Trackback
RSS 2.0