18 aug -09

Datum: 2009-08-18 | Tid: 18:27:11
Igår blev det en del hjärnträning för Bamse. Godis i träd, sök godis, gå förbi utan att ta godiset som jag slängt och så :) Han var väldigt duktig, men han förstod inte att det var klart när det var klart med godis sökande här hemma. Det får vi träna på, ett avslut :)

Och ja.. Det var dags för AD/HD röntgen idag.. Jag var så nervös hela morgonen och Linda fick stå ut med lite tjat från mig. Tack, Linda :)

Jag tog det lite lugnt med Bamse och han fick lite hjärnträning. Jag gömde godis och han fick söka :) Sen gick jag och Bamse till en pizzeria en bit härifrån där min sambo hämtade oss på väg från jobbet. Bamse fick gå en lång promenad innan veterinär :)
VI gick in och Martin anmälde oss. Jag satt där med Bame och var så nervös medan Bamse bara låg där och förstod inget :p
Sen ropade veterinären in oss. Det blev värre och jag var så nerös. Var så säker på att det skulle gå dåligt och att Bamse lider. Ja jag är löjlig vet jag..

Bamse fick lugnande medel och inom två minuter låg han där och sov. Det som tog lång tid innan Azi sov förra gången när jag föjde med Linda dit, hihi :)

Jag satt där och tittade på medan veterinären tog bilder och Martin hjälpte till med att se till att Bamse inte ramlade ner :)  Jag var tårögd när veterinären gick för att titta bilderna som togs. När veterinären kom tillbaks, var jag ännu nervös och tittade hela tiden på Martin som skulle tolka vad veterinären säga. Sen fick jag höra "Det ser bra ut". Men jag kunde inte känna mig lugn, jag ville se bilderna och veta vad det är som ser bra ut med tanke på vad jag skrev tidigare. Bamse fick en spruta för att vakna upp.

Undet tiden följde vi med veterinären och hon visade oss bilderna. Hon förklarade hur det ska se ut om det är dåligt och om det är bra. Hon förklarade och jag kände en STOR lättnad. Bamses bilder såg så fina ut. Jag kunde inte göra något annat än att le!

Men samtidigt försöker jag att inte förvänta mig för mycket tills vi får brev från SKK. Förhoppningsvis blir det inte sämre än C. Självklaet hoppas man på A men inte sämre än C!

Nu är det bara att vänta. Ungefär tre veckor sa de. Håll tummarna!

Avslutar med två bilder på kärleksparet :)

   
De har en sån speciell relation! :)

Kommentarer
» Rebecka

Se, det gick ju bra :)

Bamse är så söt när han letar efter godis som inte finns haha :D:D

Spännande med svar sen vad han får för bokstav på röntgen..

Vi ska boka till Kiara också så fort vi kan...

Datum: 2009-08-18 | Tid: 18:44:38     Url: http://beems.blogg.se/
» sara

Anmäl dig till veckans blogg här:



http://sarait.blogg.se/2009/august/veckans-blogg.html#comment



fin blogg!

Datum: 2009-08-18 | Tid: 20:11:32     Url: http://sarait.blogg.se/
» Linda & Deamon

Jo det med SKK visste jag :)



Är ju säkert olika från klinik till klinik också. Men ska ta och göra det nu snart. Tycker man är skyldig sin hund det.



Vet du hur lång tid det tar för dem att avläsa bilderna?



Du får berätta sen hur det gick!

Datum: 2009-08-18 | Tid: 20:35:55     Url: http://deamon.blogg.se/
» Linda & Deamon

Skulle ringa och boka tid idag men sov över, är så svårt att få tag på dem mitt på dagen :P Gör ett nytt försök imorgon! :)



Men hur är det med det där. När man röntgat och så, det står väl med i hunddatan sen också va?



Dum fråga, men varför valde du inte det billigare alternativet? :P hehe.



Sövs hunden helt eller får den bara lugnande?



Tuuusen frågor, sorry :P

God morgon, förresten :)

Datum: 2009-08-19 | Tid: 09:35:56     Url: http://deamon.blogg.se/
» Syrran Sia

Skönt att det är bra!

Bamse är ju otrolig fin hund ju, älskar o saknar er!

Ses snart hoppas jag!

Datum: 2009-08-19 | Tid: 10:29:24
» linda

lugnt, mimmi :) vad har man vänner till? ;) jag blev sååå lättnad själv ang bamse ;D



ja, azi å bamse = så sant! de måste få ses snart igen. så bamse blir lika galen igen, hahahah.

Datum: 2009-08-19 | Tid: 10:57:49     Url: http://astirazalea.blogg.se/
» Linda & Deamon

Jaa, RIP Boss :'(



Hmm, det är ganska invecklat att förklara varför han fick somna in... Men bland annat så klarade han inte av någon annan hund, gjorde rejäla utfall och så. Men det kan man ju leva med liksom, så länge man inte har någon annan hund i familjen (vilket dom hade..Tre stycken till, till och med..) Men han har gjort utfall mot människor också, hände ett flertal gånger på slutet.. Och ja,.. som sagt, svårt att förklara.. Men du kanske fattar vinken, utfall mot människor som inte ens kollat på han är ju ganska knäppt...Tror han fick nå hjärnfel eller något faktiskt... Är lite svårt att förklara när du inte känner hunden och inte vet allting, förstår du? :) Men det var rätt beslut som fattades, helt rätt för hundens skull. För han mådde inte bra.

Datum: 2009-08-19 | Tid: 11:52:28     Url: http://deamon.blogg.se/
» Linda & Deamon

Jaa, RIP Boss :'(



Hmm, det är ganska invecklat att förklara varför han fick somna in... Men bland annat så klarade han inte av någon annan hund, gjorde rejäla utfall och så. Men det kan man ju leva med liksom, så länge man inte har någon annan hund i familjen (vilket dom hade..Tre stycken till, till och med..) Men han har gjort utfall mot människor också, hände ett flertal gånger på slutet.. Och ja,.. som sagt, svårt att förklara.. Men du kanske fattar vinken, utfall mot människor som inte ens kollat på han är ju ganska knäppt...Tror han fick nå hjärnfel eller något faktiskt... Är lite svårt att förklara när du inte känner hunden och inte vet allting, förstår du? :) Men det var rätt beslut som fattades, helt rätt för hundens skull. För han mådde inte bra.

Datum: 2009-08-19 | Tid: 11:53:17     Url: http://deamon.blogg.se/
» Linda & Deamon

Men från och med den 1 Januari i år har dom ju ändrat så att icke rasrena hundar också ska få finnas med i hunddatan :) Bara du ägarregistrerar din vovve på skk så kommer han finnas med, precis som en rasren så kommer era tävlingsresultat att synas också :)



Okej, då förstår jag :) det viktigaste är ju inte priset utan att man litar på den som gör det :)

Datum: 2009-08-19 | Tid: 12:01:57     Url: http://deamon.blogg.se/
» Linda & Deamon

Jo, det var rätt beslut dom tog med Boss, det var det... Men alltid tråkigt att sånt där ska behöva hända..



Ja jag tycker det är jätte bra att dom har börjat med det, att man kan se blanisar nu också :) Jag mailade till och med dom igår så det är riktigt :) Dom ska skicka hem ägarregistrering till mig, sen får jag fylla i ett till papper och då får jag även tävlingslicensen efter jag betlat in en viss summa :)

Datum: 2009-08-19 | Tid: 15:25:59     Url: http://deamon.blogg.se/
» Linda & Deamon

Ja men gör det :) Det är bra att man kan lära och tipsa varandra, kul att träffa andra med samma intressen också genom blogg :) Jag fick min ägarregistrering idag, gick riktigt fort. Jag beställde ju hem den för två dagar sen :)



Ja det är alltid kul med solskenshistorier! :) Det som får en dålig början kan alltid få ett lyckligt slut, det är mitt motto :)

Datum: 2009-08-19 | Tid: 21:53:34     Url: http://deamon.blogg.se/
» Linda & Deamon

Ja men gör det :) Det är bra att man kan lära och tipsa varandra, kul att träffa andra med samma intressen också genom blogg :) Jag fick min ägarregistrering idag, gick riktigt fort. Jag beställde ju hem den för två dagar sen :)



Ja det är alltid kul med solskenshistorier! :) Det som får en dålig början kan alltid få ett lyckligt slut, det är mitt motto :)

Datum: 2009-08-19 | Tid: 21:55:18     Url: http://deamon.blogg.se/
» Martin

Bamse elit ;) Men du måste lägga upp bilden på honom när han hade öppet mun när han va hos syrran =)

Datum: 2009-08-20 | Tid: 17:14:28
» Linda & Deamon

Han är suppersöööt :)



Ringde till min vet idag och fråga om röntgen och det skulle gå på 1000-lappen :) fanns mycket tider så ska klura lite när jag ska ta en tid. Måste dock åka till bollnäs kliniken, men men.. :)

Datum: 2009-08-20 | Tid: 19:29:04     Url: http://deamon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P




Trackback
RSS 2.0