15 jan -10

Datum: 2010-01-15 | Tid: 14:39:20
En kall nos
Ett par fuktiga, runda ögon.
En varm blick
En tass som lyfts och ett huvud som läggs på sned.
Öron som försöker uppfatta och förstå...
Din hund.

Han bad inte att få komma till Dig
Han bara kom för att Du ville ha honom
Han kom till Dig för att ge Dig vänskap
då andra sviker
sympati då andra är emot Dig
trofasthet då andra baktalar Dig
Han kom för att ge Dig kärlek
då Du känner Dig utelämnad
sällskap då Du är ensam

Han gör Dig på gott humör då Du är ledsen
tar emot Dig med glädjetjut
då Du äntligen kommer hem

Han är någon som behöver Dig
någon att smeka, leka med
och ha roligt tillsammans med
Han är beroende av Din omtanke
och Din kärlek
Han protesterar inte
då Du missförstår honom
Han är utlämnad till Dig
på gott och ont

Han ger Dig sköna
avkopplande promenader
Han ger Dig sällskap
Han ger Dig kärlek och glädje
Han vaktar och skyddar Dig
Han varnar om främmande kommer
Han överger Dig inte så länge han lever
Han ger Dig trygghet

Vad ger Du?




Jag kommer ALDRIG kunna ge Bamse det han ger mig.. Han ger mig så mycket mer än vad jag ger honom.. Jag gör mitt bästa för att han ska få det bästa men ändå tycker jag att han förtjänar mer. Han ger mig så mycket..

Jag älskar att komma hem för jag vet att det alltid finns någon som välkomnar mig.. Någon som har saknat mig.. Någon som blir glad av att jag kommer hem..
Vad jag än skriver, kan jag ändå inte beskriva min kärlek till Bamse.. Min tacksamhet för att han finns där.. När vi skaffade honom, anade jag inte hur mycket han skulle betyda för mig..

Jag är rädd för den dagen Bamse lämnar oss.. Ärligt talat, jag vet INTE vad jag skulle göra.. Förhoppningsvis har vi många år kvar tillsammans och jag kommer uppskatta VARENDA dag..


Jag älskar dig, Bamse

Kommentarer
» Nicole

Den 6e mars på kick offen i norrköping! Kommer ni och tittar?

Datum: 2010-01-15 | Tid: 16:10:55     Url: http://convictionsdeamon.wordpress.com/
» Callo,Baloo & Simba

fin dikt.. det är sant.. och jag älskar mina hundar och vet inte hur jag ska klarar mig om dom lämnar mig en vacker dag.. fy vill ej tänka på.. älskar baloo och simba så mkt

Datum: 2010-01-15 | Tid: 17:07:33     Url: http://mulligacallo.blogg.se/
» Linda & Azi

<3

Datum: 2010-01-15 | Tid: 19:42:38     Url: http://astirazalea.blogg.se/
» Linda & Azi

haha va uppfattade du då?

Datum: 2010-01-15 | Tid: 19:43:46     Url: http://astirazalea.blogg.se/
» Lissa

Vilken fin dikt. Den är så sann. Men du ger precis lika mycket tillbaka. Det är villkorslös kärlek från båda sidor. Bamse kan skatta sig lycklig som har fått så fin matte och husse. Ni har många, många fina år tillsammans framför er. Därför är det så viktigt att ta vara på varje dag och njuta av stunden. Kramar till er alla 3 love you

Datum: 2010-01-15 | Tid: 19:43:47
» Molly

Fin dikt! Har du skrivit den?

Jag tror att han är grymt tacksam över att ha en så fin matte :)

Datum: 2010-01-16 | Tid: 10:07:21     Url: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
» Lena, Hemmliz o Kool`ax

Hej!



Vad fint du skriver om Din Bamse, och vad rätt, ta vara på varenda sekund med honom, gör det du tänker du ska göra med honom, vänta inte, ge mycket KÄRLEK, vilket jag tror att du gör med det jag har läst om er, Gissa vad vi saknar våran Bamse det är inte klokt vad man saknar och det riktigt värker i ens hjärta för att man inte har honom här.

Stor Bamsekram till Dig och Din Bamse:)

Datum: 2010-01-17 | Tid: 11:20:24     Url: http://schafervovvarna.blogg.se/
» Anna & Kompis

Vilken mysig bild på dig och Bamse, man ser verkligen hur mycket ni betyder för varandra. Jag tror inte Bamse önskar sig något mer, du ger ju honom hur mycket arbete, hjärngympa och kärlek som helst! Är rätt säker (utifrån vad jag kan läsa mig till i din blogg) att han inte kunde få någon bättre matte. :)

Datum: 2010-01-23 | Tid: 17:54:02     Url: http://kompismedflock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P




Trackback
RSS 2.0