1 jan -10

Datum: 2010-01-01 | Tid: 22:47:20
Ja nu får man lära sig att skriva -10.. Ja nu får vi se hur lång tid det tar innan jag äntligen skriver -10 utan att först skriva -09 :p

Vi är väldigt stolta över Bamse! Vi firade med familjen och det var väldigt mysigt. Vi åt god middag och efterrätt. Sen spelade vi poker med pengar. Gissa vem som vann? Behöver jag ens säga det? :thumbup: så nu är plånboken lite tyngre ;) eller min ficka då jag inte har någon plånbok. Tips till er som funderar på vad ni ska köpa till mig den 13 feb ;) för då är man 22 år..

Jaja tillbaka till ämnet.. Det var faktiskt inte så mycket fyrverkerier som det annars brukar vara. Bra tycker vi så det inte blev mycket på en gång för Bamse. När klockan närmade sig kl 22 började det smälla överallt.. Vi blev klara med poker runt tjugo i tolv så vi tog på oss jackor och tog med champagne & glas.

Bamse reagerade inget alls. Ibland blev han glad. Emil & Martin tog en promenad med hundarna runt 19.00 och Bamse blev väldigt glad när det smällde.

Kl 00.00 var vi ute och det smällde till ÖVERALLT.. En barnfamilj tände fyrverkerier med barn på MAX 1-2 meter avstånd. Vilka idioter!

Det var riktigt vackert därute. Bamse reagerade inget alls. Väldigt skönt! Inne sov han hela tiden.. Men jag kommer inte ha med Bamse ute igen då jag tror att det gör ont i deras öron. Igår ville vi bara prova för att se hur han reagerade..

Men ja nu vet vi i alla fall..

Idag drog vi ut på DW promenad. Egentligen skulle Bamse dra Anton eller Tindra men de skulle precis äta när vi gick ut. Så han fick dra däcket på pulkan istället. Imorgon ska han få dra någon av barnen. Vem det blir får vi se imorgon. Tror nog på Anrton då han har tjatat lite om det :)

Nyss tittade vi på Paranormal Activity. Alltså den filmen är kass.. Visst, det fanns lite spännande i filmen men annars, Nej tack till filmen. Martin tycker också att filmen inte är bra. Eftersom jag är döv, fick Martin berätta vad för ljud som hördes. Det gör han alltid när vi tittar på film så jag kan hänga med :) snäll pojkvän man har, va? :) Även Becky (syrran) brukar göra det..

Ser att det blir tråkigt inlägg men imorgon kommer det bilder.. Vi ska även köpa hövåg så vi kan veta exakt hur mycket Bamse drar :)

Hur hade ni det igår? Hur gick det för er hund(ar)?

Kommentarer
» Patricia & Elwiz

Vad bra att Bamse inte heller reagerade :D!

Vad gulligt av din pojkvän att berätta vilka ljud som hörs i filmen! Har också hört att den filmen skall vara dålig, så har inte sett den :).

Datum: 2010-01-01 | Tid: 23:05:08     Url: http://elwizdagbok.blogg.se/
» Martin

Eftersom du ändrade ditt inlägg så får jag säga att vi får se hur länge det dröjer innan du skriver jan och inte dec xD

Datum: 2010-01-02 | Tid: 00:46:24     Url: http://tramsebamse.blogg.se/
» Cissi

haha, den filmen är skitläskig ju. satt i soffan i flera timmar och vågade knappt röra mig. :P

Datum: 2010-01-02 | Tid: 09:30:29     Url: http://ceciliakaye.blogg.se/
» Lollo

Skönt att han inte blev rädd, Kiwi undrade mest vad de va för något å vart ljudet kom ifrån.. :)

Datum: 2010-01-02 | Tid: 10:09:47     Url: http://spiken85.blogg.se/
» Ann-Christine

Va duktig du är med fina Bamse! jag vill börja dra med vår spike med, men ska först prova ut ett dragsele som passar till han, sen ska vi köra på. Bra för dom att få jobba och muskla på sig lite.

Kul att du kom in på vårat forum!

//Anki

Datum: 2010-01-02 | Tid: 10:40:54     Url: http://www.staffisspike.dinstudio.se
» Lina

Hej! Så skönt att det gick bra med Bamse på nyår. Det gick bra med Wiggo också. Han sov hela tiden... kram

Datum: 2010-01-02 | Tid: 11:23:26
» Lollo

Jo precis, men allra helst skulle ja vilja må bra igen så ja skulle orka ha henne själv, men känns svårt å fokusera på både mig å henne.. så känns som de skulle vara bäst för henne om man kunde hitta nån som skulle ge henne de hon behöver..

Datum: 2010-01-02 | Tid: 11:39:48     Url: http://spiken85.blogg.se/
» Syrran S

Vovvarna är duktiga dom, inte ens skälla eller nåt, dom är inte rädda, förvånad!

Datum: 2010-01-02 | Tid: 11:58:34
» Lisa

Så bra att Bamse inte blev rädd för raketerna. Men som du säger gör det säkert ont i öronen. Det gick ganska bra med Nicki och raketerna eftersom han inte hör så bra. Han var bara rädd kl 00.00 när de smällde som mest. Han försökte krypa in i en garderob. Annars hade han bara kul med Annas hundar. Han var på Nalla hela tiden och de hade jätteroligt. Jag tror att Nicki kände sig ung igen. Kul att du vann när ni spelade poker. Kram till er

alla tre, saknar er. Hälsa de andra

Datum: 2010-01-02 | Tid: 12:08:26
» Ira å Mio

hejhej e hemma nu från landet..

Ja du vet ju redan hur det gick för oss... Mio grejade fyrkverierna lika bra som i fjol, så det var lugngt.. i år stod han själv.. i fjol hade jag honom i famnen,.. skönt det gick bra o attdet imte var så mkt smällare bara fyrkverier...hehehe grattis till pokervinsten, kul vinna på självaste nyårsafton!

Datum: 2010-01-02 | Tid: 14:23:57     Url: http://luckyprince.blogg.se/
» Ann-Christine

Du får så gärna fråga. Spike lärde sig teckenspråket från början, han lyssnar nog mera på husse, han liksom tolkar hans ljud också.

Uppfödaren märkte när hon var några veckor o bortåt 7 veckor att något inte stämde. Inga följde inte med dom andra hundarna när matte ropade. Hon reagerade inte på ljud och inte heller när dom slog med kastrullock. Hon är den ända ur kullen som blev döv. Finns heller ingen döv tillbaka i släkten. Men hon är underbar men något envis. Dessutom skäller hon vilket inte är vanligt hos staffar.

Hon är besämmande men det ska ju en tik vara. Spike är snällheten själv, en aning menlös nästan. Kanske han ändras nu när han är kastrerad? Vem vet:) Kram Anki

Datum: 2010-01-02 | Tid: 14:30:57     Url: http://www.staffisspike.dinstudio.se
» Lollo

Jo de gör ju de.. nej ja gör tyvärr inte de, har frågat alla som ja vet skulle ge henne de hon behöver.. :/

Datum: 2010-01-02 | Tid: 16:20:55     Url: http://spiken85.blogg.se/
» Patricia & Elwiz

Han är lite söt haha :D! Men har du sett att man ser ögonvitan mer på ena ögat?

Datum: 2010-01-02 | Tid: 18:06:56     Url: http://elwizdagbok.blogg.se/
» Molly

Det gick fin, fint =) Inga bekymmer här inte! ;) Skönt att Bamse höll sig lugn också, beror mycket på Matte & Husse ibland också...

Datum: 2010-01-03 | Tid: 20:15:08     Url: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
» Molly

Ja, 159:- har jag också sett. Men jag hade stallboken förra året den betalde vi 79:- för. Åh, jag måste bara ha den! Får leta vidare...

Datum: 2010-01-04 | Tid: 09:04:46     Url: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/
» Jenny och Qing

God fortsättning!

Jag har precis startat upp en ny blogg om mig och min hund. Bloggen kommer innehålla allt från tips och trix, problemlösning, recensioner och bilder från trimmet. Jag kommer även blogga om vår väg till lydnadschampionatet. Jag kommer också att dela med mig av den utblidning till allmänlydnadsistruktör som jag påbörjar nu i Januari



Titta in och dela erfarenheter med mig och Qing

Datum: 2010-01-05 | Tid: 22:34:11     Url: http://qingsperspektiv.blogg.se/
» Anna & Kompis

Skönt att Bamse inte reagerade! Grattis! :) Kompis är skottfast och tycker fyrverkerier att skoj.

Datum: 2010-01-11 | Tid: 14:31:50     Url: http://kompismedflock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P




Trackback
RSS 2.0