4 aug -09

Datum: 2009-09-04 | Tid: 18:38:00
Blir så arg på ägare som knappt gör något med deras hundar. Att de tror att det räcker med att låta dem springa i skogen eller leka med andra hundar några ggr i veckan. Resten är kiss- och bajs rundor.. Det krävs mer än så!

Hundar behöver använda nos och hjärna också. Ge dem hjärnträning, låta dem spåra, söka efter mat/godis, göra olika övningar och mycket mer.. Tänk på det..

Blir så trött på det..

Aja.. Imorgon blir det till biblioteket och låna hundböcker igen :) Förhoppningsvis har de mer att välja på..  Och min blogg måste bli lite mer roligare tycker jag :) Får skriva lite mer om vad jag egentligen brukar göra med Bamse :)

Nu är det dags för promenad..

Hejdå :)

Kommentarer
» Linda & Azi

håller med dig, förstår ej att folk skaffar hund och sen - gör inget med den. tragiskt :(

Datum: 2009-09-04 | Tid: 19:26:39     Url: http://astirazalea.blogg.se/
» Suzzie

Undrar hur många hundar det finns igentligen, som bara sitter hemma och gör ingenting...!? Säkert en HEL del, stackars hundar!



Tack för Din kommentar! <-<--@

Datum: 2009-09-05 | Tid: 09:23:31     Url: http://armon.blogg.se/
» Martin

Ja hemskt. Jag är en av de. Idag har jag bara gått ut med han i Kvinnersta 3 timmar typ och tränat lite olika saker och låtit han leka. Dåligt ;)

Datum: 2009-09-05 | Tid: 17:23:52
» Ella

Håller med om att hunden behöver mer än bara promma.. Puma får köra lite av varje =) Lite lydnad mitt i allt, gå med väska, dra kättting, godissök ute & inne osv.. Älskar att aktivera henne & se hur lycklig hon blir =)



Ha en skön kväll!!

Datum: 2009-09-05 | Tid: 18:15:58     Url: http://ellapuma.blogg.se/
» Callo

ja jag håller med dig men du glömmer ju visst pensionär och sjuka folk har också behov av djur som "tröstar" kan man säga.. men det är ju deras bästa vän.. glöm ej dom...

Datum: 2009-09-06 | Tid: 09:14:38
» Malin

Håller med dig.

Det är fruktansvärt att en del har hundar att dom bara går ut med dem på lite kiss o bajsrundor,

hundar behöver så mycket mera!!!!!

Datum: 2009-09-06 | Tid: 15:24:41     Url: http://hundenifokus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P




Trackback
RSS 2.0