29 sep -09

Datum: 2009-09-29 | Tid: 20:44:25
Det känns som att man börjar bli sjuk :( Aja hoppas inte..

Idag har det hänt något som jag aldrig har varit med om..

Jag följde med en vän till veterinär idag.. Hund & katt kliniken här i Örebro.. Hennes hund blir alltid orolig när han är hos veterinär och då brukar den ha munkorg så den inte kan bita.. INNAN vi gick in, förklarade hon för veterinären hur hennes hund kan vara och att hon ville passa på att träna hunden. "Visst så kan vi göra" så veterinären.

Vi gick in och då började vännen berätta lite mer detaljer. Veterinären är utländsk och min vän sa att hon bara ville tala om att hunden morrar åt veterinärer och åt de som är mörkhyade..

Då sa veterinären att han vägrar operera hunden och att den är rasist.. Vi stod där och var helt tysta.. Var det ett skämt tänkte vi... Jag frågade om det var ett skämt.. Han sa nej.. Så jag förklarade vad min vän menade.. Men han vägrade lyssna och kallade oss igen för rasister och att vi hade påverkat hunden.. Vi fattade inte då vännen har halvsyskon som är från ett annat land..

Sen sa han "ingen veterinär här vill jobba med den hunden!".. Där blev jag riktigt arg och sa att man inte säger så.. Jag sa att jag trodde att veterinärer uppskattar att ägare berättar något som ägaren kanske tycker de borde veta.. Han vägrade diskutera med oss och bad oss gå därifrån.. Han vägrade hämta chefen och påstod att chefen höll med honom..

Vi gick därifrån och fattade INGET...
Vilken idiot.. Vännen bokade en ny tid hos en annan klinik istället.

Sen hämtade man Azi på stan :) Linda kommer hit imorgon och sover här i några dagar. Blir roligt med sällskap när Martin jobbar! :) På fredag börjar jag själv jobba! Ska börja praktisera på sär elevhem i 6 månader. Ser fram emot det! :) Mer pengar får man ju också ;)

Har varit i inhägnaden där Bamse och Azi fick leka. :)

Nu är man hemma, och det blir mys med Martin framför fotboll som börjar nu snart ;)

Det börjar bli kallt på kvällar nu. Det älskar jag! :)

Nu ska man gåå och mysa med Martin, Azi & Bamse ;)

Kommentarer
» Trican

Seriöst??? Jorde veterinären så där?? Jag hade nog också tagit det som ett skämt, sådär får man inte bli bemött!!

Krya på dej vännen.

Kram

Datum: 2009-09-29 | Tid: 21:39:23     Url: http://www.metrobloggen.se/tila
» Joey

Åh, jag kan faktiskt förstå honom då han redan var medveten vid om att hunden bits. Menar, han själv är ju en veterinär och din kompis varnade att hunden biter veterinärer. Varför krydda på om invandrare? Och det när han själv var mörkhyad.



Ni får givetvis diskutera om hundens problem hur mycket ni vill men när det gäller en mörkhyad veterinär så bör man ej säga sånt? Det handlar ju om artighet + moral :)



Men visst, tråkigt att det blev så stort.

Men tänk er för innan. :)



Fridens liljor!

Datum: 2009-09-29 | Tid: 21:48:45
» Patricia & Duke

Vilken skum veterinär :S!

Ni menade ju inget illa med att berätta.

Datum: 2009-09-29 | Tid: 21:59:22     Url: http://dukesdagbok.blogg.se/
» Nicole

Men LOL haha vilken sjuk vetrinär, eller kanske det bara var en som jobbade där? Jag tror jag hade börjat skratta när han sa att han var alvarlig...



Jaja, lika bra o gå till en ny vet om de på det stället tror att man kan göra en hund till rasist!

Datum: 2009-09-30 | Tid: 00:00:28     Url: http://convictionsdeamon.wordpress.com
» Lollo

Riktigt dåligt av veterinären, tycker dom borde va tacksamma över att man berättar såna saker så dom vet.. dåligt av honom.. :/ jag var ute å letade idag igen men utan resultat, följde skyltar från väster eller vad man ska säga (bor på hertig karls allé) å sen gick jag runt där, hittade ju skog iaf alltid nått, så vi gick i skogen istället.. :)

Datum: 2009-09-30 | Tid: 00:15:02     Url: http://spiken85.blogg.se/
» Lisa

Hej Mimmi. Det var verkligen en veterinär utan humor. Det är väl lite roligt med en hund som reagerar för olikheter. Hunden förstår ju inte att det är en person från ett annat land. Vår hund har reagerat precis på samma sätt när vi fick honom. Han morrade åt alla som var mörka, svenskar likaväl som invandrare. Tråkigt men människor som inte ha humor. Mycket roligare var det att höra att du har fått ett jobb. Ett stort grattis från mig och Roland. Vi önskar dig all lycka med det nya jobbet som vi hoppas att du ska trivas med. En stor kram till er alla 3.

Datum: 2009-09-30 | Tid: 12:45:19
» Sofia & Hiro

Det var ett märkligt bemötande må jag säga :) Skönt att det verkar lösa sig så att ni kanske får en ursäkt ialla fall. Jo, jag köpte Hiro när han var strax över ett år gammal. Det bästa som hänt mig att jag fick chansen att köpa honom :)

Datum: 2009-10-01 | Tid: 22:43:13     Url: http://hirosvarld.blogg.se/
» jennifer

FYFAN VILKEN J-VLA VETERINÄR!!!VILKEN KLINIK VAR DET??

Datum: 2009-10-02 | Tid: 12:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P




Trackback
RSS 2.0