23 sep -09

Datum: 2009-09-23 | Tid: 18:16:50
Idag fick man hen boken!! Äntligen :) Har börjat läsa lite.. Hittills är den otroligt bra.. :) Finns en "artikel" som jag tycker är så rätt. Ska skriva texten här sen :)

Dessutom fick man hem Härliga Hund tidning idag! Prenumererar ni också på den tidningen? :) Också fick man ju också nytt nr av Kalle anka!! :D

Ja det blir mycket att läsa.. Passar perfekt till helgen då det blir att åka ner till Malmö. Om man kan låta bli att läsa nu fram till fredag :p

I helgen är det dop/vigsel.. Jag och Marin blir gudfaddrar till Wiggo, Martins systerson :)

Syrran och hennes familj passar Bamse. Ingen ide att ta med honom.. Andra gången vi lämnar honom :( Jag vet att de kommer ta hand om honom men ändå.. Stackars dem som får stå ut med mina sms ;) "har Bamse ätit?", "har ni varit ute med Bamse långt?", "vad gör Bamse?".. Ja de får minst ett sms i timmen.. ;p

Jag vet att syrran älskar Bamse och gillar att ha honom (förhoppningsvis) men jag föredrar att ha honom för mig själv! ;)

Ja ikväll blir det att gå ut och träna Bamse.. Först väntar jag hem Martin som slutar snart.. Det väntar en överraskning i kylen. Havretårta som han (och jag) älskar :) han förväntade sig en tårta igår men det blir idag istället så där kommer han bli överraskad! :)

Blir lite tokig på mig själv.. Jag har bestämt att köra DW nu.. Men behöver tips på hur man börjar, hur långt man ska gå, hur mycket bör man börja med? Bamse väger 43 kg ungefär.. Har kollat efter lite information överallt, och i SWBA men känner att jag inte hittar någon information? Eller har jag missat något? Ge hiit tips :)

Kommentarer
» Chi

Jag har lämnat in symaskenen ler Kul att du fått något intressant att läsa, speciellt Kalle Anka då. DW, vad är det?

Datum: 2009-09-23 | Tid: 18:25:19     Url: http://www.metrobloggen.se/huahua
» Linda & Azi

Tydligen finns de ej korrekta info på hundens vikt å hur mkt dra å hur långt. Utan man prövar fram med t.ex. 5 kg först, och sen öka sakta uppåt liksom...

Sen om man drar 20-30 kg drar man ej runt i 5 km, utan 4.8 meter typ, träna start o stopp, så hunden lär sig att böja sig neråt och kämpar. Men DW är lättare vikt å så orkar hunden längre turer och blir trött av de, ej tungt på långt sträcka - det belastar hunden. Tycker jag. Sen också kan man ha bildäck (en i örebro gruppen, grappa) brukar ha en bildäck (10 kg ca) i 3 km promenad... Allra bästa - till Örebro WP klubb, internet får man ej riktigt svar då alla tycker olika och deras hundar reagerar mkt olika. Men i Örebro WP du får info och testa fram och du SER vad Bamse tycker och orkar.



Första gången jag körde med Azi var 3 kg trä som jag hittade i skogen, sen ca 5 kg i Örebro klubb. Efter några månader gick jag med bildäck 2,5 km runt Vivallaskog.

Datum: 2009-09-23 | Tid: 19:05:54     Url: http://astirazalea.blogg.se/
» Patricia & Duke

Haha :D!

Jadå vi har precis kommit hem! Orkade inte vara där så länge då vi var inomhus och det var hur många som helst där. Blev lite kaos då många hundar skällde samtidigt och skrämde dom små och Duke försökte försvara dom små o allt haha ;D!



Vad är DW för något? :)

Datum: 2009-09-23 | Tid: 19:48:32     Url: http://dukesdagbok.blogg.se/
» Sia

Men kul att ni ska ner till Malmö o blir gudfaddrar:)

HÄLSA alla därnere och ha jättekul.

Inte lätt lämna sina barn ju (vovvar är ju som barn) :)

Men Reb sköter ju bra hursomhelst..

Förlåt vad är DW??.

Börjar bli fundersam och googlade men hittade inte :S

TRÖG SYRRAN du har..

PUSS ILY!!

Datum: 2009-09-23 | Tid: 23:15:41
» Trican

Jo, både de tidningarna prenumererar vi på här hemma med. Kalle Anka till sambon och Härliga hund till mej=)

Datum: 2009-09-23 | Tid: 23:34:28     Url: http://www.metrobloggen.se/tila
» Trican

Dagen gick både bra och dåligt. Fick skit av min "tränare" att jag inte berömmer henne när hon gör rätt. (Jag som tycker jag klappar, busar gullar och säger brrra Tiillaa hur ofta som hellst).. Det västa av allt var att under tiden jag var där så belönade inte han sin egna hund en ända gång. Hur ska man tolka det. Han har mage att klaga på mej, men han kanske borde visa med sin hund då?! Ehh..

Datum: 2009-09-23 | Tid: 23:36:32     Url: http://www.metrobloggen.se/tila
» Silje

Det förstår jag att du gör, sambon är alltid bäst! Nä, jag vet vad du menar, det är inte kul att önska sig/köpa massa grejer när den andra får betala. Dåligt samvete brukar jag få, så det är gott med ägen lön ;)



Oi, väger bamse så mycket? Klart, är väl rottweilergenen, men han såg ut till att vara lite mindre. Hur hög/lång är han?



Jag är som du, litar ju på andra, men alltid har jag fråger. Mat, prommenad, hur länge han har sovit, hur han har varit på promenaden osv osvo osv :P

Datum: 2009-09-24 | Tid: 08:42:03     Url: http://lifeofcs.blogg.se/
» SAra

Min dag ha varit kalas. :)

Hur gick träningen med hunden?

Datum: 2009-09-24 | Tid: 11:28:34     Url: http://metrobloggen.se/grodan09
» Patricia & Duke

Jaha men.. heter inte det WP (weight pull) eller :S?

Datum: 2009-09-24 | Tid: 14:42:44     Url: http://dukesdagbok.blogg.se/
» Silje

Hehe vad roligt att det är sån skillnad. Min måste vara väldigt lite rottweiler (pappa som också är amstaff/rottweiler). Clifford väger dryga 30 kg. vet inte hur stor han är, har aldrig mätit men han räcker mig till knän kanske...

Söta Bamse :D

Datum: 2009-09-24 | Tid: 14:56:51     Url: http://lifeofcs.blogg.se/
» Patricia & Duke

Jaahaa :D då vet man de haha ;)! Hoppas det går bra och att Bamse tycker det är kul!

Datum: 2009-09-24 | Tid: 15:10:44     Url: http://dukesdagbok.blogg.se/
» Silje

nej vet inget om föräldrarna förutom vad som står på pappret. Mamma: amstaff, pappa: amstaff/rottweiler. Omplasseringshundar är tråkiga på det sättet. Hade varit roligt att se hans kullsyskon och prata med uppfödaren och så där, men men.

Datum: 2009-09-24 | Tid: 15:18:47     Url: http://lifeofcs.blogg.se/
» Rebecka

Det kommer gå så bra med Bamse här, vi ska bara skälla lite på han, hehe :)

Tack för tårta också :)

Datum: 2009-09-24 | Tid: 19:59:08     Url: http://beems.blogg.se/
» Tina & Miracle

Jättekul att ni tänker börja med WP/DW! :) Jag började ju med en petflaska på 50 cl med vatten i, sen ökade man succesivt. Du/Ni känner er hund bäst och vet vad som är bäst, och det bästa är såklart att börja med lite för lätt så att hunden strävar efter tyngre vikter och vill alltså jobba mer. Kör DW och sen när ni kör DP (Dragpull - tyngre vikt, endast start/stopp) kan ni lägga på lite mer vikter, då det är korta avstånd som gäller. :) Bamse har förresten blivit så stor och fin! :)

Datum: 2009-09-25 | Tid: 01:19:47     Url: http://minmiracle.blogg.se/
» Elenor

Jag har fått härliga hund tidigt med! :D

Datum: 2009-09-25 | Tid: 13:52:08     Url: http://ellyellis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P




Trackback
RSS 2.0