19 sep -09

Datum: 2009-09-19 | Tid: 17:29:21
Nu kom man hem från inhägnaden. Har noll ork att ta lång promenad med Bamse idag.. Eller träna.. Har världens huvudvärk :(

Så jag och Bamse gick till inhägnaden med Emil och Robin med Molly (border colle), Kiara (schäfer), Buster (blandras). Bamse fick springa runt och leka :) Jag tränade Bamse lite också och han var duktig :)

Passade även Kiara & Buster i några timmar idag :)

Känns skönt att Bamse i alla fall har fått göra något :)

Igår var vi i inhägnaden och tränade med några andra. Bamse var väldigt väldigt duktig. Var stolt över honom! :)

Bamses kvällsmat får han söka sen. Bara för att jag inte har ork att promenera långt med honom, betyder det ju inte att han inte ska få mentalträning :)

En sak är jag så irriterad över är att folk använder allergi som ursäkt. Känner några som köpte hund (eller katt) och efter två dagar sa "tyvärr så måste jag sälja den pga allergi, suck".. Herregud, har ni ens försökt med medicin?!

Jag själv är allergisk mot djur. För några år sen sa doktorn att jag är allergisk mot djur och att så fort jag kom hem, skulle jag städa mitt rum och sen stänga det. Inga djur fick gå in (han visste att min mamma har hundar). Jag bodde hemma då alltså.. Tror ni att jag gjordet det? Aldrig. Jag ville ha recept på medicin istället. Inte  vill jag ha ett liv utan hundar.

Medicin kostar pengar men det är värt. Medicin (nässpray) hjälper inte varje dag, jag kan ha mina dagar där det är som värst med kliande och svullna ögon men det är bara att gå ut och ta frisk luft. Eller äta allergi tablett som verkar inom en timme. Tabletter tar jag inte varje dag då nässpray oftast räcker. Så där tjänar jag lite pengar. ;)

Ni som är allergiska och väljer att inte ha djur, det respekterar jag! Men inte de som skaffar djur och sen efter två dagar säger att det är pga allergi, det gör mig irriterad. Har ni ens försökt?! Det gör mig irriterad för de säger "åh jag är så ledsen, måste sälja min underbara hund. Vet inte vad jag ska göra". Försök istället om det verkligen är så som ni säger, att ni är ledsna...

Detta är egentligen riktat mot vissa... Behövde bara skriva av mig..

Det kommer bilder från igår lite senare, Har inte fått dem än av andra :)

Kommentarer
» Linda & Azi

ojoj u mkt negativ aggressiv nu senaste 3 inläggen :D haha jag känner mej träffad av de tre, rå hur syns?! jag skrev nere hur göra, u ej hjälpa mej? :( haha



vem är molly å robin? :o din nya make? *;)*

Datum: 2009-09-19 | Tid: 18:10:58     Url: http://astirazalea.blogg.se/
» Patricia & Duke

Usch inge kul med allergi, speciellt inte mot djur. Killen är lite överkänslig men sålänge Duke inte ligger på hans sida av sängen eller så, så är det lungt. Men jag hade gjort precis som dig om jag hade allergi. Man kan ju inte leva utan djur!

Blir inte allergin värre om man utsätter sig för djur varje dag? Har alltid undrat de.

Datum: 2009-09-19 | Tid: 20:20:10     Url: http://dukesdagbok.blogg.se/
» Olga

Jag tål egentligen inte pälsdjur men det funkar kanon med hundarna mina. I början fick jag ta tabletter eller använda nässpray men sen behövdes det inte, jag vande mig helt enkelt.

Jag anser att allergi är nåt allvarligt, då man sväller upp och inte kan andas typ. Snorar man och nyser är det överkänslighet. Och överkänsligheten går bort om man utsätter sig för det som framkallar den ;)

Datum: 2009-09-20 | Tid: 12:02:30     Url: http://meandmydoggs.blogg.se/
» Olga

Jag blir alltid så less när jag ser Blocket-annonser då folk omplacerar hundar efter bara några dagar pga allergi. Jag tror att det används ofta som ursäkt för annat. Eller så har de inte försökt.

Datum: 2009-09-20 | Tid: 12:36:32     Url: http://meandmydoggs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P




Trackback
RSS 2.0