18 sep -09

Datum: 2009-09-18 | Tid: 11:55:34
En riktigt söt hundhistoria!

En man satte upp en skylt med texten "Valpar till salu". Dessa skyltar brukar dra till sig uppmärksamheten från barn. Snart så uppenbarade sig en liten pojke vid skylten och frågade:


"Hur mycket ska du sälja de här valparna för?"

 

Mannen svarade, "Allt mellan 300 till 500 kronor".

 

Den lille pojken fumlade i fickan och fiskade fram lite växel. "Jag har 25 kronor, kan jag få titta på dem?"

 

Mannen log och visslade. Ut ifrån hundgården kom hans hund Lady springande över golvet, tätt följd av fem små valpar. En valp var långt på efterkälken. Omedelbart skiljde den lille pojken ut den haltande eftersläntrande valpen. Han frågade; "Vad är fel på den där lille hunden?".

 

Mannen förklarade att han veterinär hade sagt till honom att valpen var född med en dålig höftled och skulle halta för resten av sitt liv. Den lille pojken blev verkligt upprörd och sa; "Det är den valpen som jag vill köpa!".

 

Mannen svarade, "Nej, du vill inte köpa den där lilla hunden. Om du verkligen vill ha honom, så ger jag honom gratis till dig." Den lille pojken blev riktigt förargad.

 

Han tittade rakt in i mannens ögon och sa;"Jag vill inte att du skänker honom till mig. Han är värd precis lika mycket som de andra valparna och jag kommer att betala fullt pris. Faktum är, jag kommer att ge dig 25 kronor nu och 10 kronor varje månad tills jag har betalt hela summan."

 

Mannen svarade, "Du ska verkligen inte köpa valpen, min vän. Han kommer aldrig att vara kapabel till att springa, hoppa och leka som andra valpar."

 

Den lille pojken sträckte sig ned och kavlade upp byxbenet och avslöjade ett förvridet, förlamat högerben, stött med en järnskena. Han tittade upp mot mannen och sa; "Nåja, jag springer inte så bra själv, och den lilla valpen kommer att behöva någon som förstår."

 

Mannen bet sig nu i underläppen. Tårar vällde fram i hans ögon. Han log och sa; "Pojke, jag hoppas och ber att var och en av dessa valpar kommer få en ägare som dig".



Kommentarer
» Nicole

Vilken fin historia :)

Datum: 2009-09-18 | Tid: 12:01:25     Url: http://convictionsdeamon.wordpress.com
» Patricia & Duke

Vilken fin historia!

Vilka bra sidor, tack :D! Dock är jag lite skeptisk till klickerträning xD. Jag vet inte varför, försökte träna killens förra hund med det utan resultat hon brydde sig inte om "klicket" tror inte ens hon hörde det utan all koncentration var på "ge mig godiset" xD. Sen vill jag använda rösten mer, vet inte varför men det känns bättre :). Men för dom som gillar klicker så är det ju ett väldigt bra sätt att belöna i rätt sekund.

Datum: 2009-09-18 | Tid: 12:23:10     Url: http://dukesdagbok.blogg.se/
» Sara

ÅHH vad vacker historia. Det va som att jag nästan ville fälla en liten tår. =P

Hum, Nja jag ha varit ute med hunden O killen i skogen en stund nu, så nu är hon trött efter lekpass och träning. ;) hehe.

Ska vila en stund nu Tror jag. :)



Haft en bra förmiddag?

Datum: 2009-09-18 | Tid: 13:22:25     Url: http://metrobloggen.se/grodan09
» Rebecka

åh vilken historia :)

Tänk om alla var såna

Datum: 2009-09-18 | Tid: 13:27:32     Url: http://beems.blogg.se/
» Olga

Vilken fin historia!



Ja, det är riktigt trist att det inte finns så mycket fina kläder för större hundar. Det är inte bara dvärghundar som fryser på vintern!

Datum: 2009-09-18 | Tid: 14:31:35     Url: http://meandmydoggs.blogg.se/
» Chi

Vilken underbar historia!

Datum: 2009-09-18 | Tid: 14:40:43     Url: http://www.metrobloggen.se/huahua
» Silje

Shit, jag fick tåror i ögonen jag! Riktigt vacker historia!

Datum: 2009-09-18 | Tid: 15:21:53     Url: http://lifeofcs.blogg.se/
» Linda & Azi

rå gråter!

Datum: 2009-09-19 | Tid: 10:37:09     Url: http://astirazalea.blogg.se/
» jennifer

vilken söt historia:)

Datum: 2009-09-19 | Tid: 14:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P




Trackback
RSS 2.0