13 sep -09

Datum: 2009-09-13 | Tid: 16:41:56
Varje gång jag skriver datum, skriver jag aug! Irriterande :)

Idag var det invigning i varberga skogen så jag & Bamse gick dit med syrran & hennes familj. Systerbarnen fick åka hästvagn, vilket de uppskattade! :) Så jag & Emil med våra hundar satt och väntade på dem. Massa folk var där men Bamse brydde sig inte om dem. Han brukar annars vara glad när det är massa folk. :)

Under en & halv timme kom det fram några äldre människor som tyckte att Bamse var väldigt fin. De ville klappa honom. Visst sa jag. Bamse var kollugn när de klappade dem.. :) Han blir mycket lugnare nu när det kommer folk som vill klappa honom. Egentligen brukar jag säga nej när folk vill klappa honom då Bamse inte är någon klappleksak och så vill jag träna honom att inte alltid hälsa på folk.. Det kom ett gäng med såna invandrare (nej inte rasist) barn gäng och ville klappa Bamse och Kiara. Vi sa nej. Då frågade de "ska de valla får".. Vi bara, "öhh nej".. Vad jag menar med "såna invandrare barn" är de som har NOLL respekt. De som älskar reta upp våra hundar. De som tror att Bamse är en sån farlig ras och tjata om att om den brukar kampa med andra hundar. Blir galen på dem. När jag går ut med Bamse, kommer det ibland fram såna ungar och skrika "voff". Bamse bryr sig inte men det är ändå irriterande. Tänk på att det faktiskt finns hundar som reagerar på sånt. Förhoppningsvis förstår ni vad jag menar.

Efter en & halv timme gick vi hem. Så fort jag sa "varsågod" vid dörren sprang han till köket och drack vatten. Sen var det dags för vår säng (typiskt). Där sov han tills för några minuter sen. Då vaknade han och liksom viftade på svansen "heeej matte!!" :)

Så snart är det dags att gå ut med Bamse :)

Är inte klar med blogg, än :) Men ni ser däruppe, ni kan läsa om Bamse och oss.. "Foton" är inte klart än :)

Kommentarer
» Chi

Mina hundar är inte så förtjusta i att bli klappade av alla människor, jag har börjat säga ifrån när dom frågar, eftersom Theo och Tyson gärna varnar dem genom att visa tänderna och morra dovt.

Datum: 2009-09-13 | Tid: 19:29:48     Url: http://www.metrobloggen.se/huahua
» Silje

ååå förlåt så mycket! Jag glömde tiden helt! Vi har varit ute i skogen idag, hittat kantareller och tiden har bara flugit förbi!! Men nu har jag lite bilder på Clifford. Typiskt att msn inte funkar när man vill! Igen, förlåt! Vi måste tyvärr skuta upp det igen.. Vad skall du i veckan? En dag som funkar då?

Datum: 2009-09-13 | Tid: 19:32:22     Url: http://life-of-cs.blogspot.com
» Patricia & Duke

haha ja precis!

Ushc jag blir nästan nervös bara jag tänker på att jag skall gå ut på en plan och springa o skrika samtidigt medan flera hundra personer står o tittar på:D. Näe som hobby räcker gott och väl :).



Jobbigt med mycket folk som alltid skall fram till vovven. Men var glad att dom frågar om lov iallafall :P det är sällsynt här.

Datum: 2009-09-13 | Tid: 20:21:25     Url: http://dukesdagbok.blogg.se/
» Rebecka

Jättefin o bra din blogg blivit :):)

Tack för sällskapet idag till skogen. ska lägga in bilder på min blogg sen :)

Datum: 2009-09-13 | Tid: 21:55:39     Url: http://beems.blogg.se/
» Elenor

Samma har hänt med oss men Alfred bryr sig inte om barn som dom ville försöka reta "voff" till Alfred, jag blir f*n irriterande på ungar. :(

Datum: 2009-09-13 | Tid: 22:23:42     Url: http://ellyellis.blogg.se/
» Sia

Fin blogg,mkt bättre :)

Datum: 2009-09-13 | Tid: 22:23:54
» Chi

Vilken härlig dag ni verkar ha haft!

Datum: 2009-09-14 | Tid: 01:45:10     Url: http://www.metrobloggen.se/huahua
» Patricia & Duke

Mhm! Håller med, det är som att hunden är ute och går med sig själv och man finns endast till när dom undrar över rasen eller något :P.



Hahaha jag är också väldigt överbeskyddande och började nästan grina igår xD. Men det verkar bättre idag, han har inte gjort något än iaf :).

Datum: 2009-09-14 | Tid: 08:06:55     Url: http://dukesdagbok.blogg.se/
» Silje

Vad bla sidan har blivit förrästen! Kul att veta mer om dig/er!! Jag kan idag runt sex, om msn vill samarbeta med mig ;) Ja det var jätte skönt i skogen :) Kommer nogra bilder sen :D

Datum: 2009-09-14 | Tid: 08:31:35     Url: http://lifeofcs.blogg.se/
» Linnea D

Åh, precis samma med mig. Men jag blev förvånad att du säger att invandrare vill hälsa på din hund, ingen invandrare vågar hälsa på min Bamse.. Bara svenskar typ.. Alla invandrare går långt ifrån Bamse, till och med de tuffa stereotyper :-) Och konstigt nog så skäller Bamse o morrar åt nästan bara utlänningar, vet inte varför men ni vet,hundar känner ju av av de är rädda :-( och de ser inte hundar på samma sätt som vi för i deras hemland är hundar "farliga" för de ser ofta dom "stora" hundar som schäfer,amstaff och rottis , dobbermann m.m som vakthundar där o resten gathund..och gathundar där är också inte snälla........dessutom full m rabies osv..

Så det är nog därför :-( Min syrra som är adopterad från Afrika hon kom t sverige när hon va 15 år och säger alltid usch får inte klappa hundens mun.. För de är så vana med massa baciller i deras hemland :-(

Hon är fortfarande livrädd för hundar fast hon varit här i sverige mer än 30 år nu.Småbarnen brukar komma o klappa, men bamse är lite koko ibland för ibland vill han bli klappad o ibland inte, då skäller han för han blir irriterad på barnen som "går såååå långsam" fram som om de smyger sig fram o det gillar han inte :-) Måste gå rakt på bara :-)



Massor med kramar

Linnea

Datum: 2009-09-15 | Tid: 09:37:09     Url: http://bamse-signalhund.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P




Trackback
RSS 2.0