27 aug -09

Datum: 2009-08-27 | Tid: 21:32:47
Idag promenerade vi och hämtade Anton i skolan. Bamse fick bära klövjeväska och han var duktig :) Anton fick hålla i koppel när vi gick hem. Tycker att det är viktigt att lära barn hur man ska hantera djur och. Anton är bara 6 år men ändå är han rätt duktig tycker jag! Bamse ville gå mot gräsmatta men Anton sa ifrån och sa åt honom att gå till Antons vänstra sida. Bamse lyssnade direkt och gick fot jämt. Har en film på dem i Martin mobil, det togs i juni, Ska lägga in filmen sen :) Försökte filma idag men förstod inte hur Martins mobil fungerade. Förstår inte varför jag inte bad Martin om hjälp. Han stod där och sa "det är bara att trycka på rec". Gissa hur dum jag kände mig! :)

Sen kl åtta träffade vi Bamses uppfödare och Bamses föräldrar :) vi var i inhägnaden och Nila (Bamses mamma) och Bamse lekte. Goliat (Bamses pappa) kunde inte släppas lös då det finns ett hål som Goliat skulle rymma. Så nästa gång ska vi träffas på annat ställe där Goliat också kan släppas :)

Det känns verkligen kul att ha kontakt med Bamses uppfödare och kunna träffas ibland så hundarna kan leka :)

Har fotat en massa. Ja här gången tog jag faktiskt med kameran!! :) Är hos syrran nu så jag kan inte fixa in bilder men imorgon fixar jag :)

Syrran sa "Goliat är en svart Bamse!" :D Ja Goliat och Bamse är väldigt lika varandra! Fast Goliat är svart och Bamse brun :)

Imorgon får ni se bilder!


Nila (brun) & Goliat (svart). Gammal bild på dem :)

Kommentarer
» Rebecka

Jaa det var väldigt lika varandra :):)

Bamse bara fått färgen från mamma tycker jag...

Datum: 2009-08-27 | Tid: 21:37:21     Url: http://beems.blogg.se/
» Olga

Det gick bra! Har lagt ut lite bilder nu också ;)



Vad kul att Bamsingen lyssnar så bra på lille Anton!

Datum: 2009-08-27 | Tid: 22:09:28     Url: http://meandmydogs.se
» Martin

Och Goliat kan inte vara en svart bamse eftersom det är bamse som är son till goliat =) Kul var det iaf =)

Datum: 2009-08-27 | Tid: 22:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P




Trackback
RSS 2.0