16 aug -09

Datum: 2009-08-16 | Tid: 21:29:55
Igår skulle vi filma min träning med Bamse men det blev aldrig av. Så idag drog jag och syrran ut och filma :) Men det blev inte bra då det blåste väldigt mycket. Men imorgon ska det filmas igen och då ska jag lägga in filmer. Här gången lovar jag :)

Eftersom jag tycker att man inte ska hela tiden berömma och säga att ens hund är otroligt duktig och så, bestämmer jag mig för att skriva Bamse negativa sidor. Fast det positiva väger absolut mer! :)

En sak som jag avskyr är Bamses skällande när han är frustrerad. Oftast när han vill få som han vill men kan inte då jag inte accepterar det. Det kan vara när jag står och pratar med någon medan Bamse måste sitta där och inte hälsa på personen. Då händer det ibland att han skäller. Men självklart låter jag inte honom hälsa för det. Men det kan vara väldigt frustrerande och jag börjar bli irriterad. Men ja, vad kan jag göra.. Det enda jag kan göra är att träna honom :) Fast man blir väldigt glad när man ser resultat :)
.
Dessutom kan han vara lite busig av sig och tänka "Nej nu tänker jag inte lyssna på matte" och strunta i vad jag säger. Men tack och lov så händer det väldigt sällan nu för tiden. Kanske för att han börjar bli vuxen och mogen? ;)

Imorse när Bamse skulle få mat, ville Tindra ge (typiskt) och sjävklart fick hon det och jag passade på att filma. I slutet av klippet, försökte hon få Bamse att äta men Bamse vet ju att han inte får äta förran man säger "varsågod" så jag fick förklara för Tindra att man måste säga varsågod. Det borde hon veta då hon brukar ge Bamse mat ibland. Men hon kan ju inte komma ihåg allt än :)


Kommentarer
» linda

haha nice söt max tindra!



prx, man ska erkänna hundens och sin egna brister - så utvecklar man som person och hunden utvecklar för sin matte/husse gör det!

Datum: 2009-08-16 | Tid: 21:35:00     Url: http://astirazalea.blogg.se/
» Rebecka

Söta Tindra :):)



Stolt över mina barn som är så duktiga skryt ;)

Datum: 2009-08-16 | Tid: 21:41:55     Url: http://beems.blogg.se/
» Elenor

:( jag vet, jag är pi dåligt höra av mig..

Jag måste göra det nästan gång!

Söt film på Bamse och Tindra! ;)

Datum: 2009-08-17 | Tid: 13:44:37     Url: http://ellyellis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P




Trackback
RSS 2.0