15 aug -09

Datum: 2009-08-15 | Tid: 11:41:22
Idag jobbar Mackan hela dagen så jag gick hem till syrran. Så tur att vi bor nära så man har alltid sälkskap :) Tack, syrran för att du gör mig sällskap ;D

När jag skulle gå hem till syrran, passade jag på att ta längre väg och samtidigt träna Bamse. Vi tränade "stanna kvar", sättande under gång, ögonkontakt och lite annat. Bamse var väldigt duktig :) Han kan dessa saker men man måste ju ändå träna så han inte glömmer bort det :)

Idag ska jag och syrran gå till inhägnaden och filma min träning med Bamse. Så lite senare kommer det minst ett klipp. Håll utkik ;)

Något som jag verkligen är trött på är att ägare inte tar hundens hälsa på allvar! Bamse kastrerades när han var runt sju månader, för att han inte ska avlas och hundar mår mycket bättre av att vara kastrerade så de inte blir sexuellt frustrerade. Men tyvärr så kastrerar många ägare sina hundar bara för att de tror att det löser problem, som att dra i kopel eller något så. Det är ägares fel, inte hunden! Så kastrera inte hunden för att det ska lösa problem, utan för hundens bästa!

Och en sak till. AD/HD röntgen tycker jag är en ABSOLUT viktig sak då det handlar om hundens hälsa! Bamse ska röntgas den 18 aug och därefter kan vi se vad vi kan göra med Bamse. Nu är vi försiktiga med vad vi gör med Bamse. Vi vet ju inte hur hans höfter är. Vi liksom mjuktränar honom när det handlar om fysiska träningar. Men tyvärr så gör inte många ägare det och det gör mig ledsen. Tänk på er hunds hälsa!

Som ni flesta vet, så tränade en instruktör Bamse 6 gånger gratis då hon är under utbildningen. Jag ska fråga henne om jag får lägga ut några bilder och ett klipp på blogg. Men i alla fall, det var väldigt roligt och jag är väldigt stolt över Bamse! Fick bara höra massa positiva kommentarer om Bamse. Nu känner jag på allvar att vi verkligen har lyckats med Bamse :)

Håll utkik efter inlägg med film ikv ;)

Kommentarer
» linda

Absolut. Varför liksom skaffar man en hund om man ska ej röntge, MH test, kasterera?



Wie, jag off upd bilder på dom pga vet ej om tillåtelse å tänkte det e roligare för dej att upd dessa själv - din hund ju ;D

Datum: 2009-08-15 | Tid: 13:31:58     Url: http://astirazalea.blogg.se/
» Anonym

Jag håller med dig 100% :( jag har träffat en hsk tjej i onsdags, vi har precis pratat om det också.

Jag ska boka en tid till Alfred! Jag hoppas att det går bra med hans höft

Datum: 2009-08-15 | Tid: 14:03:56
» Elenor

Det var jag som skrev ovan inlägg..

Datum: 2009-08-15 | Tid: 14:04:41
» Rebecka

Varsågod och tack själv för sällskap :):)

Jaa absolut ska man röntga sina hundar det borde väl vara en självklarhet, plus att man upptäcker i tid om det är något då kan man förebygga det bättre...



Buster är inte kastrerad men för honom räcker det med hormon spruta så blir han lugn... Skönt...

Datum: 2009-08-15 | Tid: 18:09:10     Url: http://beems.blogg.se/
» Callo

min simba kastreade för att han har sjukdom och skulle minska hans anfall.. det gjorde lite grann men har bättre medicin så han får anfall ca minst en gång i månad förr fick han 2-3 ggr i månad.. nu bara en gång skönt.. ja man ska tänka på hundens bästa.. håller med er..

Datum: 2009-08-16 | Tid: 19:42:56
» linda

hormon spruta? aldrig hört talas om? berätta!

Datum: 2009-08-16 | Tid: 21:14:40     Url: http://astirazalea.blogg.se/
» Linda & Deamon

Varför är det en tränare som tränar din vovve? vad är den under utbildning till att bli då? :)



Håller med dig angående kastrering! Deamon blev också kastrerad när han var sju månader.



Har också tänkt röntga höfterna. Är ju svårt att veta annars liksom. Ungefär vad ligger det runt för pris?

Datum: 2009-08-18 | Tid: 16:53:43     Url: http://deamon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P




Trackback
RSS 2.0